Walda Gang

Kapela

Milan Sekretář pro Vás připravil trochu vzpomínek z historie našeho cirkusového souboru písní a tanců.

1.3.2013

Doprava směr Kosovo - Ráno v 7 hodin jsme měli sraz na vojenském letišti Pardubice, což byl pro naprostou většinu obrovskej problém, tudíž i hrdinský čin a sebeobětování. Ptáte se proč? Odpovím - bylo nutné vstávat v půl šestý ráno, v tu dobu někteří z nás chodí spát. Tradičním zázrakem přijeli bez problémů všichni, akorát Buřt kvičel v hysterickém záchvatu - neb jeho se vstávání nejvíce dotklo - že bloudí po Pardubicích a kdeže je to letiště - a to v Buřtomobilu seděla dvě esa souboru, navigátoři Řek Tleskač a Čechokanaďan Tatíček Štěpán. Odbavení proběhlo jako na letišti standartně, nálada byla dobrá - aby taky né Tatíček rozdával zázračné pilulky do letadla by někdo náhodou nepoblil vojenskýho generála či osazenstvo letadla mnozí letěly totiž poprvé. Já osobně jsem popadnul láhev Rumu, kterou měl u sebe jako příruční zavazadlo taky zkušený cestovatel a světošlap, zakládající člen smraďoch singers, dnes manager č.2 Igoš. Dovedete si představit jak mně po celonočních tradičních přípravách na odlet lok tohoto moku bodnul, - do letadla lezu totiž což je o mé maličkosti známo zásadně přivožralej - co kdyby letadlo spadlo a já byl střízliv. Když nás bus odvezl na letištní plochu, a při pohledu na vojenské vrtulové letadlo AN-24 se fšem udělalo mdlo - tady skončila sranda - v tomhle poletíme? Požádal jsem Igoše o další loky Rumu. Někteří jedinci začali téměř plakat, jiní nevěřícně pomateně chodili okolo letadla, manager č.1 Monti předvedl nechtěně letištnímu personálu pád hodný dobře cvičeného kaskadéra. Ten taky na ploše začal obcházet členy souboru a jednotlivě každému oznamoval - jak má skvělé doporučení na diskotéku v Grand hotelu Priština, ale myslím že ho stejně nikdo nevnímal. Starost fšech byla jediná - PŘEŽÍT LET. Ten nakonec proběhl bez komplikací, někteří se po celou dobu modlili, jiní žunkali, další předstírali spánek, zkrátka let v třesoucím se  vojenském letadle AN 24 už jen tak nezažijeme - zážitek bez ironie na celej život.

Přílet Priština, odjezd bus Šajkovac - na letiště se dosedlo noblesně, všichni si oddechli. Hurá, sláva jsme tady. Vyložení, odbavení jako na běžném letišti akorát letištní personál - armádní, zapomeňte na shopy pouze skromná kantina. Hned po příletu jsme dostali několik vojenských přidělenců, musím oznámit, že se o nás po celou dobu pobytu příkladně starali. A pak to již šlo vše na povel - velitel nás seznámil se zákazy a nařízeními, pár fotek nástup do přistaveného busu, směr vojenská základna Šajkovac. Kosovo leží na bývalém území Srbska a taky se místní obyvatelé ve velké většině tak chovají. Zkrátka, když dostane někdo něco zadarmo tak si toho neváží. Tady to platí dvojnásob!!! Při cestě na základnu si člověk nemohl nevšimnout baráků v poli neomítnutých, bez zasíťování s haldou odpadků vedle domu. Kde nebyly odpadky, byly přivázaný krávy, kde nebyly krávy, byli pochovaní lidé jako psi bez hřbitova, podél cest to samé, napravo dva hroby nalevo pět, zkrátka kde se to hodí tam se dá deska s portrétem a je to. Všude potulní psi, kočky, krávy, ovce, totálně rozmlácené cesty, ale mešity mají nové. Neříkej nikdy, ale mě už v této zemi ve vší úctě nikdo neuvidí. Po příjezdu na opevněnou základnu bylo Montimu jasné, že diskotéka nebude. Místo toho se s Tatíčkem, naším duchovním otcem zůčastnil představení základny a dalších oficialit - kapela se šla jak jinak po obědě válet - připravovat na večerní koncert.

Jídlo, jedním slovem skvělé!!! To se musí nechat, bylo o nás skutečně výborně postaráno. Všude čisto, spaní v tzn. Regálech, což je postel a jedna nad ní - tak si pár ale opravdu pár z nás zavzpomínalo na staré dobré vojenské časy. Tady bych podotknul, že většina minulého osazenstva kapely - a není tomu jinak i dnes - jsou takzvaní štáckryplové, tedy lidí s modrou knížkou která se dávala pro neschopnost sloužit lidu a vlasti, mladší ročníky bohužel už ani nevědí co to je modrá knížka a tak to je přátelé, na výcvik už je nikdo nezve, do armády nemusejí halt - nová doba - i když by to mnozí potřebovaly jako prasata drbání. Koncert, udělali jsme našim ČESKOSLOVENSKÝM klukům ve zbrani radost. Velká vytápěná hala, dva podvalníky kamionu, světla a zvuk nám tradičně v rámci možností zajistil náš dvorní zvukař Ládin G. - Šafrdovi to zpívalo i v objetí vojenských holek – důstojnic - a tak se hrálo moc fajn. Měli jsme radost vidět vojáky jak se bavějí, odpočívají od každodenního výcviku a služeb - však si to taky zasloužili. Koncert skončil - tradiční všeobecné focení, debaty, odchod na naše pokoje, kde se utvořili debatující skupinky. Já společně s Buřtem a Igošem lavíroval do rána nad dalším vývojem kapely... stejně jsme na nic jako vždy nepřišli, zato nažunkali jsme se jako krávy.

Druhý den, ráno, pro nás byl za odměnu připraven program předvedení bojové techniky apod. - pro všechny zážitek. Na závěr představení se k překvapení všech, po ukázkách výcviku psů blýsknul člen z našich řad starý SVAZARMOVEC - Milivoj, který převlečen za figuranta na sebe nechal pustit vlčáka. Potom už výbornej oběd, rozloučení, nástup do busu a zpáteční cesta na letiště rozkopanou Prištinou v doprovodu služebního vozidla Slovenské armády... abych to pořád nehanil, někteří místní lidé nám mávali. Odlet, po nezbytných formalitách, rozloučení s našimi přidělenci jsme nasedli za tiché motlitby Tatíčka Šťěpána do přistaveného nám již známého letadla AN24, ve kterém každej dostal mj. plnou igelitku se sladkostma, přičemž Buřt prohlásil, že toliko sladkostí dostal naposledy za odměnu když půjde do první třídy a neuteče. Let proběhl jinak v pohodě, každej byl utahanej, tak většina spala. Přistání na vojenské letiště Pardubice proběhlo noblesně jako do peřin, přesto byl každej rád, že PŘEŽIL LET. A kam myslíte, že velká část kapely hned po příjezdu do Prahy šla? Ano, ano, zapít úspěšnou misi do naší oblíbené pivnice U Zlatého tygra - tak tak na Plzničku - a že nám všem chutnala.

Závěrem,  neopakovatelný zážitek na celý život - základna je zrušena - WALDA GANG je tady - mějte se rádi, občas se na sebe usmějte a když Vás sere nějakej pitomec, věřte, že v životě jsou horší věci ... Ahoj páru tam hoď... KONEC HLÁŠENÍ

Pozn.: PRO FOTKY S KOMENTÁŘI POKRAČUJTE NA NÁŠ FACEBOOK!